ייעוץ לוגיסטי

עלויות האחסון והשינוע הן מרכיב משמעותי בהוצאות של כל חברה או עסק שמחזיקים מלאי או מסתמכים על שרשרת אספקה. על מנת לצמצם את העלויות הנ"ל כמו גם לייעל את תהליכי העבודה הרלוונטיים (למשל לקצר את זמן האספקה ללקוחות) מומלץ להיעזר בשירות ייעוץ לוגיסטי.

כדאי לציין כי ענף הלוגיסטיקה, כלומר ניהול מושכל של זרימת משאבים שונים מנקודה אחת לשנייה (בין אם מדובר במשאבים פיזיים ובין אם במידע ובעצם כל דבר), השתכלל מאוד בשנים האחרונות וממשיך להתעדכן כל העת, כך שקבלת ייעוץ מאנשי מקצוע מיומנים ומנוסים עשויה לשפר עד מאוד את האופן בו מתנהל תחום זה בכל חברה או עסק.

מה כולל ייעוץ לוגיסטי?

ייעוץ לוגיסטי הוא תחום רחב יריעה עד מאוד, וכמובן שהייעוץ הספציפי שמקבלת כל חברה מותאם לצרכיה ולדרכי התנהלותה, אולם ככלל הוא כולל 3 מרכיבים עיקריים: אחסון, מלאי ורכש.

בחינת מערך האחסון וההמלצות לייעולו מתייחסות לפרמטרים רבים, ובהם המבנים הפיזיים המשמשים לאחסון כולל כניסות, רצפות, רמפות, תאורה ועוד; אפיון מערכת האחסון (סטטית או דינאמית, סוגי מלגזות ומסועים); התוכנות המשמשות לניהול המחסנים, פתרונות המידוף האופטימליים ועוד.

בכל הקשור למלאי מתבצעת גם כן בחינה מעמיקה הן של מערך העיתוד והן של דרכי הניהול. בפרט נבחנות סוגיות כמו האם קיים מלאי מספק של כל פריט בכל נקודת זמן, כיצד מתבצעת בקרה כי מלאי כזה או אחר לא יפחת מהמינימום ההכרחי, האם הפריטים נשמרים במצב נאות כך שאיכותם לא תיפגע, האם ישנה התייחסות נאותה לנושא תאריכי תפוגה (במידה והדבר רלוונטי, כמובן), כיצד נקבעות הרמות הרצויות של כל פריט, מהי תדירות ביצוע ספירות המלאי וכיצד מוודאים כי הן מדויקות ועוד ועוד.

מרכיב נוסף של ייעוץ לוגיסטי הוא כאמור הרכש – מדיניות בחירת הספקים, המעקב אחרי מחירי הפריטים הנרכשים, הנהלים לגבי זמני האספקה וכו', כשהכל כמובן במטרה להקטין את ההוצאות ולהגביר את רווחיות החברה.

מתי כדאי במיוחד להיעזר בשירות?

שירות ייעוץ לוגיסטי מייעל את דרכי ההתנהלות בכל חברה ומגביר את הרווחיות, ועל כן מומלץ באופן כללי. בפרט הוא חיוני לחברות הנמצאות בפני התרחבות משמעותית, חברות שעומדות לקראת מעבר למקום חדש, חברות חדשות וחברות שבהן מתבלטת לעין חוסר היעילות והיעדר השליטה המספקת על המלאי ועל שרשרת האספקה.

מה החלק שלכם בתהליך?

חשוב להדגיש כי על מנת שתהליך ייעוץ לוגיסטי יניב לחברה את מלוא התועלת האפשרית, על אנשי החברה לשתף פעולה עם אנשי המקצוע, להעביר להם כל אינפורמציה נדרשת, לא להסס לחשוף חולשות וליקויים ובאופן כללי להיות מוכנים לשינויים, כולל מקיפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *